SearchSearch CalendarCalendar GalleryGalleryAuction-PortalAuctionsMembersMembers StatisticsStats
get your RSS-Feed
Language/Sprache:  Admin  
 Login: ChatChat (0) new User-MapUser-Mapsend Passwordsend Password RegisterRegister

Forum Overview » Motori » Moto savjeti » Prolazak kroz krivinu
Pages: (1) [1] »
Registration necessaryRegistration necessary
Prolazak kroz krivinu
Bjeli BBno Access no Access first Post cannot be deleted -> delete the whole Topic 
Group: Administrator
Level:

Posts: 505
Joined: 2/5/2007
IP-Address: saved
offline


Voziš se cestom i prilaziš krivini, ali imaš osjećaj da si "ušao" u krivinu prebrzo i da nećeš da prodješ. Tvoja putanja kroz krivinu ide u pravcu drveta koje se nalazi na spoljašnoj strani krivine. Šta bi trebalo da uradiš? Da ukočiš? Oduzmeš gas? Skočiš s motora?

Evo nekoliko savjeta...





Vjerovali ili ne veliki broj veoma iskusnih motorciklista bi se našlo u nevolji. Početnici vozači kad prolaze kroz krivinu instinktivno će pogledati drvo, ogradu ili znak pored puta (ukočeni pogled). Kad gledate u te objekte pored ceste veoma često će vam se učiniti da prilazite/prolazite kroz krivinu suviše brzo, što se završava panikom kod motorcikliste.

Slika 3.1 - ukočeni pogled na drvo na ivici ceste automatski navodi putanju motorcikla direktno na drvo.Većina novih vozača ne shvata da je putanja vozila baš u onoj direkciji gdje gledaš... tj. gledaj u drvo udarićeš u drvo... Ako vozač okrene glavu i isprati krivinu pogledom motorcikl će pratiti njegov pogled i proći kroz krivinu bez ikakvih problema. Jednu stvar ne smiješ da uradiš kad si već "zalegao" u krivinu - da promjeniš naglo brzinu. Ovo može da uznemiri ravnotežu i da dodje do gubljenja trenja izmedju točkova i podloge druma. Većina motorcikala može da ubrza, skrene i stane veoma brzo i dobro. Samo ne valja da se rade dvije ili više stvari u istom trenutku.



Druga stvar je da neiskusni vozači nemaju osjećaja koliko motor može da legne u krivinu prije nego se prevrne na stranu. Ako ste ikada gledali trke motocikala tada vjerovatno imate neku predstavu. Ja kažem da motorcikl može da legne u krivinu koliko je potrebno da oklop ili centralna nogara ne zastružu po asvaltu i naravno od koficijenta trenja gume i podloge. Naravno da čist, suh asvalt daje veći koficijent trenja nego mokar, ofarban ili prašnjav.



Još jedna greška novih vozača je da prolaze kroz krivine suviše usko tj. suviše blizu unutrašnjoj ivici puta. To kad skreću suviše rano može da ima nekoliko nepovoljnih okolnosti. Slika 3.2 pokazuje kako vozača očekuje par neizvesnih okolnosti. Veoma važno da vozačev pregled kroz krivinu zaklanja drvo. Vozač ne može da primjeti ulje, šljunak, parče kamionske gume ili auto iz suprotnog smjera kako sječe krivinu. Sljedeći problem - vozač na ulasku u krivinu suviše rano će biti primoran da izadje iz krivine široko.

Slika 3.3 nam pokazuje najsigurniju putanje prolaska kroz krivinu. Obratite pažnju da vozač ulazi u krivinu malo kasnije što mu omogućuje bolji pregled krivine ispred njega. Vozač tada je u mogućnosti da izbjegne ulje, šljunak ili auto koje sječe krivinu iz suprotnog pravca jer ima bolji pregled cjele krivine ispred sebe.





Pozdrav Bjeli BB


edited by Bjeli BB on 12/12/2007 12:08:17 AM
čudna je čaršija ovo majstore moj
al' pregriz'o jezik ko kaže da nije lijepa
samo ovdje zaista možeš ostati svoj...


12/12/2007 12:06:04 AM   
Registration necessaryRegistration necessary
Pages: (1) [1] »
all Times are GMT +1:00
Thread-Info
AccessModerators
Reading: all
Writing: all
Group: general
none
Forum Overview » Motori » Moto savjeti » Prolazak kroz krivinu
Moto Desavanja Dijaspore
.: Script-Time: 0.164 || SQL-Queries: 6 || Active-Users: 4,130 :.
Powered by ASP-FastBoard HE v0.8, hosted by cyberlord.at